Városlista
2024. december 22, vasárnap - Zéno

Hírek

2017. Szeptember 26. 17:19, kedd | Helyi
Forrás: szekesfehervar.hu

Úton a jövő iskolája felé – Rubik terem nyílt az István Király Általános Iskolában

Úton a jövő iskolája felé – Rubik terem nyílt az István Király Általános Iskolában

\"Újabb lépés a jövő iskolája felé...\" mottóval, ünnepélyes keretek között nyitották meg a gyerekek sokoldalú képességfejlesztésére alkalmas, Rubik Ernőről elnevezett termet, kedden, az István Király Általános Iskolában.

A sajtótájékoztatóval egybekötött megnyitó ünnepséggel együtt bemutatták a KIP-módszert (Komplex Instrukciós Program) és az iskola által alkalmazott stratégiai táblajátékokat is.

A KIP (Komplex Instrukciós Program) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz.

A KIP a speciális kooperatív technika révén, sikerélményeken keresztül a tanuláshoz való viszonyt kívánja javítani. Mindezt olyan sokrétű csoportmunkára építő foglalkozások gondos előkészítésével valósítja meg, melyek a gyerekeket közös gondolkodásra és kreatív ötletelésre készteti. A foglalkozás megkezdése előtt fontos a részfeladatok tisztázása, valamint annak megerősítése, tudatosítása a tanulókban, hogy nincs közöttük olyan, aki mindenhez egyformán kitűnően ért, és azt, hogy mindenki talál olyan feladatot, amelynek a megoldására maradéktalanul képes.

Az István Király Általános Iskola nevelőtestületének hosszú évek óta pedagógiai hitvallása, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, ezért a sokoldalú képességfejlesztés mindenki számára elérhető az intézményben. „Pedagógiánk sikere az élményekben, cselekvésben gazdag, játékosságra épülő módszerek alkalmazásában áll. Intézményünk arculatát Polgár Judit Sakkpalota programja, a stratégiai játékok és a KIP alkalmazása teszi egyedivé. Az idei tanévtől a játékórákat a jelen sajtótájékoztató keretében átadásra kerülő Rubik-teremben tartjuk, mellyel elhivatottságunkat szeretnénk kifejezni, a játék nevelés-oktatásban betöltött szerepében. Rubik Ernő egyszer azt mondta, hogy az a lényeg, hogy amivel foglalkozom, abban örömömet leljem. Számunkra is az a fontos, hogy diákjaink számára öröm legyen a tanulás, megalapozva ezzel további életükben a tanuláshoz és munkához való viszonyukat.” – fogalmazott Krählingné Kovács Tünde, az István Király Általános Iskola igazgatója.

A KIP program nagyon előnyös, mind a tehetséges, mind pedig a felzárkóztatásra szoruló gyerekek szempontjából. A módszer csoportban munkáltatja a gyerekeket, akik egyéni feladatot is kapnak, és ez lehetővé teszi, hogy a személyre szabott differenciálás tanórai keretek között is megvalósuljon.” – mondta el Bükkiné Andó Mónika, gyógypedagógus, az István Király Általános Iskola igazgatóhelyettese.

A programba való belépés feltétele, hogy az iskola tanárai részt vegyenek egy 30 vagy 60 órás képzésben, és az elsajátított módszert a tanórák maximum 20%-ban alkalmazzák. A módszer alkalmazásának megerősítése és folyamatos fejlesztése érdekében a szakemberek öt éven keresztül követik a résztvevő iskolákat. Az eseményen részt vett Török Szabolcs, a Székesfehérvári Tankerület igazgatója és Viza Attila, a körzet önkormányzati képviselője is.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. December 22. 08:55, vasárnap | Bulvár

Pápaszemes pingvin kelt ki a debreceni állatkertben

Különleges jövevény kelt ki a debreceni állakkertben: egy pápaszemes pingvin (Spheniscus demersus) fióka érkezése gazdagítja a park természetvédelmi törekvéseit - közölte az állatkert igazgatója az MTI-vel.